Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len "VOP") upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim: NAOS SLOVAKIA s.r.o., IČO 35 753 901, DIČ 2020272397, IČ DPH SK2020272397, so sídlom Žižkova 9, 811 02 Bratislava , zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 17973/B (ďalej len "Predávajúci") a Kupujúcim, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho umiestnenej na webovom sídle: https://institutesthederm.sk/.
- Kontaktné údaje Predávajúceho sú e-mail: [j.pisar@cz.naos.com], telefón: [+421 911 819 488].
- Pred odoslaním objednávky Predávajúcemu bude Kupujúci požiadaný o potvrdenie, že ste boli oboznámení s tým, aby sa tieto VOP a ich podmienky vzťahujú na príslušnú kúpnu zmluvu uzatvorenú na internetovej stránke elektronického obchodu prevádzkovanej Predávajúcim, na základe ktorej Predávajúci dodá Kupujúcemu tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke (ďalej len "Kúpna zmluva") a na všetky súvisiace vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré vzniknú najmä pri uzatváraní Kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
- VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. V prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, budú mať ustanovenia kúpnej zmluvy prednosť pred VOP.
- Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu prevádzkovanej Predávajúcim je katalógom bežne dodávaného tovaru a Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených výrobkov. Dostupnosť tovaru bude Kupujúcemu potvrdená na základe jeho dopytu alebo v rámci prijatia objednávky.
- Spotrebiteľom sa na účely týchto VOP rozumie každý Kupujúci, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s Predávajúcim Kúpnu zmluvu alebo inak koná s Predávajúcim (ďalej len "spotrebiteľ").
- Podnikateľom sa na účely týchto VOP rozumie každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť prostredníctvom podnikateľského oprávnenia alebo obdobným spôsobom so zámerom vykonávať ju sústavne za účelom dosiahnutia zisku. Za podnikateľa sa považuje aj osoba zapísaná v obchodnom registri. Za podnikateľa sa považuje aj osoba, ktorá je držiteľom živnostenského oprávnenia alebo iného oprávnenia na podnikanie (ďalej len "podnikateľ").
SPÔSOB UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY
- Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu Kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho vo forme e-mailovej správy zaslanej Predávajúcim Kupujúcemu.
- Záväzným prijatím objednávky Kupujúceho zo strany Predávajúceho je e-mailové potvrdenie Predávajúceho Kupujúcemu o prijatí objednávky po predchádzajúcej akceptácii objednávky Kupujúcim a po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania Kupujúcim požadovaného tovaru označené ako "potvrdenie objednávky". V prípade zistenia vyššej ceny je Predávajúci povinný pred potvrdením objednávky požiadať Kupujúceho o súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka. Až keď Kupujúci so zmenou ceny súhlasí a Predávajúci následne objednávku potvrdí (akceptuje), zmluvný vzťah sa považuje za uzavretý. Všetky ceny tovaru a služieb a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvedené vrátane DPH. Automatické oznámenie o prijatí objednávky v elektronickom systéme Predávajúceho, ktoré Kupujúci dostane na svoju e-mailovú adresu bezprostredne po odoslaní objednávky, sa nepovažuje za záväzné prijatie objednávky; toto oznámenie má len informatívny charakter s cieľom informovať Kupujúceho o obdržaní jeho objednávky. Akékoľvek ďalšie informácie týkajúce sa objednávky Kupujúceho budú v prípade potreby zaslané na e-mailovú adresu Kupujúceho.
- Záväzné prijatie objednávky obsahuje najmä názov a špecifikáciu tovaru, ktorého predaj je predmetom Kúpnej zmluvy, cenu tovaru, lehotu dodania tovaru, názov a údaje o mieste dodania tovaru a cenu a spôsob platby, podmienky, spôsob a termín dopravy tovaru na dohodnuté miesto dodania tovaru Kupujúcemu, údaje o Predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), textovú podobu VOP, prípadne ďalšie údaje.
- Kupujúci môže do 24 hodín od doručenia objednávky Predávajúcemu oznámiť e-mailom alebo telefonicky, že objednávku ruší, ak v tejto lehote nedôjde k uzavretiu Kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť názov, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky Predávajúci neúčtuje Kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že Kupujúci uhradil Predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v období pred zrušením objednávky, Predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť do 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet Kupujúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú na inom spôsobe vrátenia kúpnej ceny.
- V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej stránke Predávajúceho riadi okrem týchto VOP aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že si Kupujúci objedná tovar v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, je Predávajúci oprávnený objednávku Kupujúceho zrušiť. O zrušení objednávky bude Kupujúci informovaný e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené najneskôr do 30 dní na účet určený Kupujúcim, ak sa s Predávajúcim nedohodne inak.
UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
- Po registrácii Kupujúceho na internetovej stránke Predávajúceho môže Kupujúci pristupovať do svojho užívateľského účtu (ďalej len "Užívateľský účet").
- Pri registrácii Užívateľského účtu je Kupujúci povinný uviesť všetky zadané údaje správne a pravdivo a v prípade ich zmeny ich aktualizovať.
- Prístup do Užívateľského konta je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať dôvernosť týchto prístupových údajov a neposkytovať ich tretím stranám. V prípade ich zneužitia nenesie Predávajúci žiadnu zodpovednosť.
- Užívateľský účet je osobný a Kupujúci nie je oprávnený umožniť jeho používanie tretím osobám.
- Predávajúci môže Užívateľský účet zrušiť, a najmä v prípade, že ho Kupujúci nepoužíva najmenej 1 rok alebo v prípade, že Kupujúci porušuje svoje povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy.
- Užívateľský účet nemusí byť k dispozícii nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvéru a softvéru.
- V prípade, že si Kupujúci zriadi Užívateľský účet, môže prostredníctvom neho zadávať objednávky. Aj v tomto prípade je Kupujúci povinný skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia objednávky je totožný ako u Kupujúceho bez Užívateľského účtu, nie je však potrebné opakovane vypĺňať identifikačné údaje Kupujúceho.
PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
- Predávajúci je povinný:
- dodať Kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne na základe uzatvorenej Kúpnej zmluvy a zabaliť ho alebo zabezpečiť jeho prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu;
- zabezpečiť, aby dodaný tovar bol v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny Kupujúcim za dodaný tovar.
- Predávajúci má právo zrušiť objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote stanovenej týmito VOP alebo za cenu uvedenú v internetovom obchode, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom plnení. O zrušení objednávky bude Kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené najneskôr do 30 dní na účet určený Kupujúcim, ak sa s Predávajúcim nedohodne inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť Kupujúceho alebo osoby oprávnenej na prevzatie tovaru pri osobnom odbere tovaru v prípadoch, ak bol tovar uhradený vopred platobnou kartou, bankovým prevodom alebo na základe faktúry so splatnosťou.
- Predaj prostredníctvom internetového obchodu nie je určený pre osoby mladšie ako 18 rokov. V prípade pochybností môže Predávajúci pri dodaní tovaru požadovať preukázanie veku Kupujúceho a v prípade nepredloženia takéhoto dokladu odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
- Kupujúci je povinný:
- prevziať zakúpený tovar;
- zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu v lehote splatnosti a dohodnutým spôsobom vrátane nákladov na dodanie tovaru;
- nepoškodiť dobré obchodné meno Predávajúceho;
- prevziať tovar podľa pokynov a podmienok príslušnej prepravnej alebo kuriérskej spoločnosti (najmä General Logistics Systems Czech Republic s.r.o., IČO 26087961, so sídlom Průmyslová 5619/1, 586 01 Jihlava).
- Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, čase a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v Kúpnej zmluve.
DODACIE A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Tovar sa predáva na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho. Dodávaný tovar má minimálnu trvanlivosť viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby. V prípade kratšej doby trvanlivosti Predávajúci pred dodaním tovaru telefonicky alebo e-mailom kontaktuje Kupujúceho a tovar dodá až po súhlase Kupujúceho.
- Predávajúci je povinný splniť objednávku Kupujúceho a dodať tovar Kupujúcemu do 30 dní od prijatia objednávky Kupujúceho Predávajúcim; Kupujúci túto dodaciu lehotu bez výhrad akceptuje.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste, ktoré Predávajúci uvedie v akceptácii objednávky Kupujúceho. V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar do 7 dní od uplynutia lehoty uvedenej v Kúpnej zmluve (záväznom prijatí objednávky) bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, je Predávajúci oprávnený požadovať náhradu škody vo výške skutočných a preukázateľných nákladov (napr. náklady na dopravu a balenie) na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol Kupujúci povinný prevziať tovar, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
- Predávajúci je oprávnený vyzvať Kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v Kúpnej zmluve. Kupujúci nie je povinný prevziať tovar pred dohodnutým termínom, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.
- Objem a ďalšie údaje o tovare uvádzané výrobcom, ktoré sú uvedené aj v katalógoch, prospektoch a iných dokumentoch Predávajúceho, sa môžu líšiť od skutočnej hodnoty± o 3 % z uvedenej hodnoty.
- Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky Predávajúcim, ak sa zmluvné strany v Kúpnej zmluve nedohodnú inak.
- V prípade, že Predávajúci dodá tovar Kupujúcemu na miesto určené Kupujúcim, Kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť prevzatie tovaru osobou poverenou Kupujúcim pre prípad jeho neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v Kúpnej zmluve a podpísať dodací a preberací protokol. Tretia osoba poverená prevzatím tovaru uvedeného v Kúpnej zmluve je povinná predložiť Predávajúcemu originál alebo kópiu Kúpnej zmluvy a doklad o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie, ak prepravné podmienky dopravcu neustanovujú inak. Ak je potrebné opakovať dodanie tovaru z dôvodu neprítomnosti Kupujúceho na mieste uvedenom v Kúpnej zmluve, všetky náklady s tým spojené znáša Kupujúci.
- Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, t. j. tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne po doručení. Ak Kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný to oznámiť dopravcovi a v jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. Ak Kupujúci zistí poškodenie tovaru pri jeho prevzatí, je povinný bezodkladne po prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (záznam o poškodení), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného a Predávajúcemu doručeného záznamu môže Predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom zabezpečiť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovare a v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať Kupujúcemu nový tovar.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade nedodania tovaru Predávajúcim v lehote uvedenej v článku 6.2 týchto VOP a Predávajúci je v takom prípade povinný vrátiť Kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v zmysle článku 11.8 týchto VOP.
- Kupujúci obdrží faktúru za každú zásielku e-mailom, s čím akceptáciou týchto VOP výslovne súhlasí.
- Spôsoby platby: (i) online platba kartou, (ii) platba prostredníctvom "Shoptet button". Oba spôsoby budú realizované prostredníctvom platobnej brány alebo cez webové rozhranie spoločnosti Shoptet, a.s., IČO 28935675, so sídlom Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00 Praha 6, v rámci služby Shoptet Pay poskytovanej touto spoločnosťou. Viac informácií je k dispozícii na: https://www.shoptetpay.com/cs/.
- Dodanie tovaru. Objednávky sú odosielané prostredníctvom kuriérskej/prepravnej spoločnosti. Náklady na doručenie tovaru znáša Kupujúci, pokiaľ nie je pri objednávke uvedené inak (poštovné je bezplatné). V takom prípade znáša náklady na dopravu tovaru Predávajúci alebo iná tretia strana.
KÚPNA CENA
- Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v Kúpnej zmluve podľa cenníka Predávajúceho platného v čase uzavretia Kúpnej zmluvy vrátane nákladov na dodanie tovaru niektorým zo spôsobov uvedených v článku 6.11 týchto VOP (ďalej len "kúpna cena").
- Ak Kupujúci uhradí Predávajúcemu Kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň úhrady sa považuje deň pripísania celej Kúpnej ceny na účet Predávajúceho.
- Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa Kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
- V prípade, že Kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutú v Kúpnej zmluve, je Kupujúci oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- Všetky predajné alebo marketingové akcie platia len do vypredania zásob, pokiaľ nie je pri konkrétnom výrobku uvedené inak.
NADOBUDNUTIE VLASTNÍCKEHO PRÁVA
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny a prevzatím tovaru.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Ak má dodaný tovar v čase prevzatia Kupujúcim vady (napr. nemá dohodnuté alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel, je nekompletný, jeho množstvo, miera, hmotnosť, životnosť alebo funkčnosť nezodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať, alebo kvalita nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), ide o vady tovaru, za ktoré zodpovedá Predávajúci.
- Vybavovanie reklamácií sa riadi platným Reklamačným poriadkom, ktorý je súčasťou týchto VOP. Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom a súhlasí s ním v celom rozsahu; Kupujúci - spotrebiteľ zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde a akým spôsobom možno reklamáciu uplatniť v súlade s § 622 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len „Občiansky zákonník“).
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim od Predávajúceho formou elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
- Reklamačný poriadok v tejto podobe platí pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dohodnuté iné záručné podmienky.
- Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ihneď po jeho prevzatí. V prípade, že tovar pri prevzatí Kupujúcim nezodpovedá Kúpnej zmluve, je Kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť Predávajúceho. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môžete uplatňovať len vtedy, ak vytknete vadu do dvoch mesiacov od jej zistenia, najneskôr do dvoch rokov od dodania veci. Na opakované vytknutie vady sa lehota dvoch mesiacov nevzťahuje.
- O vadu tovaru nejde, ak Kupujúci nie je po dodaní tovaru spokojný s jeho kvalitou, vlastnosťami alebo účinkami, ale kvalita, vlastnosti alebo účinky tovaru nie sú v rozpore s informáciami o tovare, ktoré mu Predávajúci oznámil pred uzavretím Kúpnej zmluvy, a ak je kupujúci spotrebiteľom, má tovar aj obvyklé vlastnosti, ktoré môže priemerný spotrebiteľ od veci tohto druhu očakávať.
Reklamácia Kupujúceho - spotrebiteľa
- Kupujúci - spotrebiteľ má právo uplatniť práva z vadného plnenia (reklamáciu) u Predávajúceho najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru, a to doručením tovaru na adresu Predávajúcim poverenej osoby Geis CZ s.r.o. - Esthederm eshop, U Prioru 4/884, 161 00, Praha 6, Česká republika, alebo na inú adresu, ktorú za týmto účelom Predávajúci Kupujúcemu oznámi, vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho Predávajúcemu. Podobu formuláru určí Predávajúci a jeho vzor umiestni na svojom webovom sídle. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru a oznámiť Predávajúcemu, aké právo (spôsob vybavenia reklamácie) si zvolil. Reklamačné konanie tovaru sa začína dňom, keď sú súčasne splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie vyplneného reklamačného formulára Predávajúcemu;
- doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu.
- Kupujúci - spotrebiteľ môže podľa svojej požiadavky uplatniť u Predávajúceho právo na bezplatné odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny; ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané (najmä ak vadu nemožno odstrániť bez zbytočného odkladu), možno uplatniť reklamáciu na dodanie novej veci bez vád alebo novej súčasti bez vád, ak sa vada týka len tejto súčasti. Ak sa vada prejaví do dvoch od prevzatia tovaru Kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
- Kupujúci môže v súlade s § 624 Občianskeho zákonníka požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak
- Predávajúcim vadu neodstránil (neopravil) ani tovar nevymenil;
- Predávajúcim vadu neodstránil (neopravil) ani tovar nevymenil; podľa § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka;
- Predávajúci odmietol vadu odstrániť podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka;
- sa rovnaká vada vyskytne opakovane aj napriek odstráneniu vady alebo výmene tovaru;
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
- z vyhlásenia Predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
- Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho bodu, Predávajúci vráti Kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo vec prevzal alebo mu Kupujúci preukáže, že vec odoslal.
- Predávajúci odporúča Kupujúcemu, aby si zásielku tovaru poistil. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá.
- Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar musí byť doručený na adresu Geis CZ s.r.o. - Esthederm eshop, U Prioru 4/884, 161 00, Praha 6, Česká republika, pokiaľ Predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. doručiť tovar priamo určenej osobe). V prípade akýchkoľvek pochybností sa Kupujúci môže obrátiť priamo na Predávajúceho.
- Predávajúci alebo ním poverená osoba podľa bodu 9.7 týchto VOP poskytne Kupujúcemu bezodkladne písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie, v ktorom uvedie, aké právo si Kupujúci uplatnil a kedy si ho uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje, kontaktné údaje Kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
- Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a Kupujúci o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
- Kupujúci nie je oprávnený uplatniť práva z vadného plnenia, pokiaľ ide o vady, na ktoré bol Predávajúcim upozornený v čase uzavretia Kúpnej zmluvy alebo o ktorých s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých bola Kúpna zmluva uzavretá, musel vedieť.
- Právo Kupujúceho na uplatnenie práv z vadného plnenia (reklamácie) voči Predávajúcemu zaniká:
- uplynutím lehoty, počas ktorej možno vadu tovaru reklamovať;
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným Kupujúcim;
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prirodzenému prostrediu z hľadiska vlhkosti, chemických a mechanických vplyvov;
- neodborné zaobchádzanie s tovarom.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- dodanie nového tovaru;
- opravou tovaru, ak je to vzhľadom na povahu tovaru možné;
- vrátením kúpnej ceny tovaru;
- poskytnutím primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru;
- odôvodnené zamietnutie reklamácie tovaru.
- Predávajúci informuje Kupujúceho o ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie formou dohodnutou oboma stranami (spravidla e-mailom) a Kupujúcemu spolu s tovarom doručí reklamačný protokol, ktorý obsahuje potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu písomný doklad o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- V prípade výmeny tovaru za nový tovar obdrží Kupujúci doklad s uvedením vymeneného tovaru; prípadné ďalšie reklamácie takéhoto tovaru sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu.
- V prípade oprávnenej reklamácie sa dvojročná lehota, počas ktorej môže Kupujúci reklamovať vady tovaru, predlžuje o dobu reklamačného konania, počas ktorej Kupujúci nemohol tovar užívať.
- V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov. Kupujúci musí tieto náklady hodnoverne preukázať (napr. doklad o zaplatení alebo dokladom o preprave).
- Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Práva a postup reklamácie Kupujúceho - podnikateľa
- Kupujúci - podnikateľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorú mala vec v čase prechodu nebezpečenstva škody na Kupujúceho, a to aj vtedy, ak sa prejaví až neskôr. Právo Kupujúceho - podnikateľa zakladá aj neskôr vzniknutá vada, ktorú Predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.
- V prípade výskytu vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci, môže Kupujúci - podnikateľ tovar reklamovať a požadovať výmenu za nový tovar. Ak výmena nie je možná, Kupujúci - podnikateľ je oprávnený požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy je Kupujúci - podnikateľ povinný zaslať tovar späť Predávajúcemu na vlastné náklady.
- V ostatnom sa primerane použije časť reklamačného poriadku, ktorá sa vzťahuje na Kupujúceho - spotrebiteľa.
OSOBNÉ ÚDAJE A ICH OCHRANA
- Predávajúci je prevádzkovateľom osobných údajov zákazníkov a ich zástupcov. Kontaktné údaje prevádzkovateľa sú uvedené v článkoch 1.1 a 1.2 týchto VOP.
- Ochrana osobných údajov sa riadi príslušnými právnymi predpismi (najmä Všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov 2016/679 - GDPR) a podmienkami spracúvania osobných údajov uvedenými v Zásadách spracúvania osobných údajov Predávajúceho, ktoré sú dostupné na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
- Kupujúci môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Užívateľ: nastavenia". Pohyb zásielky je možné sledovať v sekcii "Objednávky".
- Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj nesúhlas s tým, aby Predávajúci používal jeho kontaktné údaje na zasielanie informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkané produkty a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch súvisiacich so zasielaním informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkané produkty. V prípade, že Kupujúci pred odoslaním objednávky príslušné políčko nezaškrtne, je Kupujúci aj naďalej oprávnený kedykoľvek emailom, a to aj v rámci akejkoľvek marketingovej komunikácie, ktorú od Predávajúceho dostane, oznámiť Predávajúcemu, že si už neželá takéto informácie dostávať.
- Ďalšie informácie o spracúvaní osobných údajov a súvisiacich právach Kupujúceho sú uvedené v Zásadách spracúvania osobných údajov. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že sa oboznámil s týmito zásadami.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY ZO STRANY PREDÁVAJÚCEHO A KUPUJÚCEHO - SPOTREBITEĽA
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodu (i) vypredania zásob, (ii) nedostupnosti tovaru, (iii) ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v Kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili plnenie záväzkov Predávajúceho podľa Kúpnej zmluvy, (iv) z dôvodu vyššej moci, (v) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu v lehote uvedenej v týchto VOP alebo za cenu uvedenú v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutú v Kúpnej zmluve do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený Kupujúcim.
- V prípade zmlúv uzatváraných na diaľku môže Kupujúci - spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru alebo vykonania platby. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa kedy Kupujúci – spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar. Cieľom tejto lehoty je umožniť Kupujúcemu - spotrebiteľovi primerane sa oboznámiť s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Kupujúci má právo v tejto lehote tovar rozbaliť a vyskúšať podobným spôsobom, aký je obvyklý pri nákupe v tradičnom "kamennom" obchode. Vyskúšať však neznamená začať tovar používať a potom ho vrátiť Predávajúcemu.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácii spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
- dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
- Kupujúci - spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jednoznačným vyhlásením adresovaným Predávajúcemu, napr. prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý poskytuje Predávajúci a ktorý je dostupný na webovom sídle Predávajúceho.
- Odstúpenie od zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa článku 4 týchto VOP musí obsahovať údaje v ňom požadované, najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresu spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, dátum. Najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Kupujúci povinný zakúpený tovar zaslať alebo odovzdať Predávajúcemu, a to na adresu Geis CZ s.r.o., Esthederm eshop, U Prioru 4/884, 161 00, Praha 6 Česká republika, alebo na inú adresu, ktorú za týmto účelom Predávajúci oznámi Kupujúcemu. Predávajúci odporúča tovar poistiť. Predávajúci neakceptuje zásielky na dobierku. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty
- Kupujúci - spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, než uplynie lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
- Ak niektorá zo zmluvných strán odstúpi od Kúpnej zmluvy, zmluva sa zrušuje od začiatku, ako aj všetky dodatočné zmluvy súvisiace so zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil.
- V súlade s § 9 ods. 7 písm. b) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) môže Kupujúci odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primerané zníženie kúpnej ceny, ak sa predávajúci dopustí nekalej obchodnej praktiky voči Kupujúcemu v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Po odstúpení od zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu všetky platby, ktoré Kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na dodanie tovaru. Platby budú Kupujúcemu vrátené v lehote 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Kupujúceho o odstúpení od Zmluvy Predávajúcemu. Platba bude vykonaná rovnakým spôsobom, akým Kupujúci zaplatil Predávajúcemu, pokiaľ Kupujúci vo formulári na odstúpenie od Zmluvy neuviedol iný spôsob platby, a to bez akýchkoľvek dodatočných poplatkov.
- Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby podľa článku 11.9 týchto VOP skôr, ako Kupujúci doručí tovar Predávajúcemu alebo kým Kupujúci nepredloží doklad o tom, že tovar bol Predávajúcemu vrátený. Platbu za zakúpený tovar preto Predávajúci vráti Kupujúcemu až po doručení vráteného tovaru späť na adresu uvedenú v článku 11.5 týchto VOP alebo po predložení dokladu o vrátení zásielky, podľa toho, čo nastane skôr.
- V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy v zmysle článku 11.2 týchto VOP a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, alebo sa zníži hodnota predmetného tovaru v dôsledku iného zaobchádzania s týmto tovarom, ako je nevyhnutné na to, aby sa Kupujúci oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu alebo je Predávajúci oprávnený požadovať od spotrebiteľa úhradu zníženia hodnoty tovaru.
- V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru Kupujúci.
- V prípade, že Kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v článku 11.5 týchto VOP, odstúpenie od Kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky preukázateľné platby podľa článku 11.9 týchto VOP a má tiež právo na náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru Kupujúcemu.
RECENZIE PRODUKTOV
- Predávajúci si vyhradzuje právo nezverejňovať recenzie o produktoch, ktoré obsahujú nevhodné výrazy, sú nepravdivé, nesúvisia s produktom, odkazujú na externé stránky alebo akýmkoľvek iným spôsobom poškodzujú dobré meno Predávajúceho alebo osôb, s ktorými Predávajúci spolupracuje.
- Predávajúci si vyhradzuje právo uverejňovať len recenzie, ktoré hodnoverne preukazujú, že pochádzajú od kupujúcich, ktorí tovar skutočne zakúpili. Za dôveryhodný dôkaz sa považuje vykonanie recenzie prostredníctvom Užívateľského účtu, prostredníctvom ktorého bola vykonaná i príslušná objednávka recenzovaného tovaru, alebo vykonanie recenzie prostredníctvom jedinečného odkazu, ktorý bol Kupujúcemu poskytnutý spolu s potvrdením objednávky recenzovaného tovaru.
DARČEKOVÉ POUKAZY (CERTIFIKÁTY)
- Darčekové poukazy (certifikáty) vydané Predávajúcim je možné uplatniť na nákup tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho. Ak nie je uvedené inak, darčekové poukážky je možné použiť len na nákup tovaru a nevzťahujú sa na služby, náklady na dopravu tovaru alebo na iné poplatky.
- Hodnota darčekovej poukážky je na každej poukážke uvedená ako suma vrátane DPH, pričom poukážka funguje ako zľava z celkovej sumy objednaného tovaru vrátane DPH. Darčekovú poukážku je možné použiť len v plnej výške, v rámci jedného nákupu, a nie je možné ju uplatniť po častiach. Prípadný nedoplatok za nákup tovaru je potrebné uhradiť v hotovosti, preplatky sa nevracajú.
- Darčekový poukaz nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade, že Kupujúcemu vznikne právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy na nákup tovaru, za ktorý Kupujúci zaplatil darčekovou poukážkou, má Kupujúci nárok na vrátenie kúpnej ceny výlučne formou darčekovej poukážky (zaslaním darčekovej poukážky na adresu uvedenú Kupujúcim).
- Darčekovú poukážku je možné uplatniť len v čase uvedenom na poukážke. Ak na poukaze nie je uvedená doba platnosti, poukaz je možné uplatniť do jedného roka od jeho vystavenia.
RIEŠENIE SPOROV
- Spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim riešia všeobecné súdy.
- Podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov má Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu z Kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby. Slovenská obchodná inšpekcia je subjektom oprávneným vykonávať alternatívne riešenie sporov. Ďalšie informácie sú k dispozícii na webovej stránke http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
- Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to len vtedy, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s Predávajúcim. Návrh možno podať do 1 (jedného) roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede Predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo od márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal Predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú Predávajúci neodpovedal.
- Tento postup nie je mediáciou podľa zákona č. 420/2004 Z. z. o mediácii a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ani rozhodcovským konaním podľa zákona č. 244/2002 Z. z. o rozhodcovskom konaní v znení neskorších predpisov a jeho použitím nie je dotknuté právo strán obrátiť sa so svojím nárokom na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo na súd.
- Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iný správny orgán príslušný podľa tohto zákona. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je vedený Európskou komisiou je aktuálne dostupný na nasledovnom odkaze: https://consumer-redress.ec.europa.eu/dispute-resolution-bodies_en?prefLang=sk&etrans=sk.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu a doplnenie týchto VOP. Povinnosť písomne oznámiť zmenu týchto VOP je splnená ich umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
- V prípade, že je Kúpna zmluva uzatvorená písomne, každá jej zmena musí mať písomnú formu.
- V prípade pochybností sa Zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od dodania tovaru Kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) v súlade s článkom 6.7 týchto VOP do dňa vrátenia tovaru Predávajúcemu, resp. odovzdania tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy Predávajúcemu.
- Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude prebiehať najmä formou e-mailových správ alebo listovou formou. V prípade doručovania písomností medzi zmluvnými stranami sa za doručovaciu adresu považuje sídlo Predávajúceho a adresa alebo adresy Kupujúceho uvedené v objednávke.
- Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a ďalšími právnymi predpismi Slovenskej republiky. Ustanovenia týchto VOP a právnych predpisov zamerané na ochranu spotrebiteľa sa nevzťahujú na vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom (napr. právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ).
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť vo vzťahu ku Kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky Kupujúcim.
- Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týmito VOP a akceptuje ich znenie v celom rozsahu.